Wat is persoonlijke effectiviteit? 

Persoonlijke effectiviteit: Het staat steeds vaker in vacatures genoemd, in sollicitaties wordt het besproken, leidinggevenden geven er feedback op in functioneringsgesprekken. Soft skills worden ze ook wel eens genoemd: effectief communiceren, feedback geven, prioriteren, plannen, organiseren, samenwerken, delegeren, keuzes maken, conflicthantering, leiderschap en publiekelijk spreken.

Waarom is persoonlijke effectiviteit belangrijk? 

Maar waarom zijn deze persoonlijke vaardigheden nu zo belangrijk? Soft skills beschrijven karaktereigenschappen en vaardigheden die belangrijk zijn bij het uitoefenen van jouw baan. Denk aan sociale vaardigheden, creativiteit, communicatieve vaardigheden, flexibiliteit en veerkracht. Deze zijn vaak belangrijk in de omgang met collega’s, cliënten of leidinggevenden. Het onderscheidt jou van anderen en draagt bij hoe succesvol jij kan zijn in jouw functie en hoe goed je in een team past.

Coaching bij persoonlijke effectiviteit vergroten

Soms kan het zijn dat je aan een nieuwe baan begint die meer van jouw persoonlijke effectiviteit vraagt. Je krijgt promotie en gaat leidinggeven, of je loopt vast in je huidige baan. Jouw organisatie gaat een andere koers varen waardoor er andere vaardigheden van jouw worden verlangd… Kortom: Je kan wel een steuntje in de rug gebruiken om deze skills verder te ontwikkelen. Ook dan kun je bij Praktijk van Deijk terecht voor coaching en begeleiding. Samen kijken wij waar jouw sterkte eigenschappen en valkuilen liggen. Wat je doelen zijn en hoe je die kunt bereiken. Voor jouzelf en je werkgever kan het een prettig idee zijn dat ik bij de NOBCO (Nederlandse Orde van Beroeps Coaches) ben aangesloten. Dit betekent dat de coaching professioneel, deskundig en van een goede kwaliteit is. Neem contact met mij op voor een vrijblijvend intake gesprek.